Sanal Adaya 26,5 Bin Dolar Ödendi: Sanal Dünyalar Bulgaristan ve Namibya'ya Rakip

Arada bir değindiğim MMORPG olarak bilinen, İnternet'te kitlesel rol oyunları, geleceğin eğlence tarzını tahmin etmemizi sağlıyor. Belki de bir "kaçış" olarak yorumlanabilecek bu dünyalardan gelen son ilginç haber, böyle bir sanal dünyada, sanal bir ada için bir oyuncunun 26500 dolar ödemiş olması. Yaklaşık 200 bin kayıtlı üyesi olan "Project Entropia"nın "Deathifier" takma adlı oyuncusu, oyundaki bir adanın madencilik, avlanma ve emlak haklarını gerçek ABD doları ile 26500 dolar ödeyerek aldı. Diğer MMORPG oyunlarında oyuncular eBay gibi açık arttırma sitelerinden sanal eşyalarını satarken, Entropia'da oyuncular, oyun üzerinden doğrudan alışveriş yapabiliyor. Deathifier, şimdiden adanın çeşitli bölümlerini satmaya ve de adaya ayak basan oyunculardan komisyon almaya başlamış!Veritas ile birleşti.
Öte yandan, Indiana Üniversitesi'nden Edward Castronova'nın araştırmasına göre, MMORPG oyunlarındaki oyuncuların saat başına üretkenlikleri, Bulgar işçilerinkine eşit. Oyuncular, ya kişisel yeteneklerini geliştirip büyü, iksir gibi mistik şeyler üretiyor, ya da sanal dünya madenlerini kazıyor, tarım yapıyor, yiyecek üretiyorlar. Ayrıca değerli kılıç, zırh gibi şeyler de ciddi rakamlara el değiştiriyor. Everquest adlı oyundaki Norrath adlı şehir, sanal kişi başına üretimi 2266 dolar olarak pek çok ülkeyi geride bıraktı. Oyuncu sayısı ile çarpıldığında, Norrath gerçek Dünya'nın kişi başına düşen gelirde en zengin 77. ülkesi olabilirdi. BBC'den ilgili linkler: "Sanal Dünya Namibya'dan Büyük" ve "Sanal Üretkenlik Bulgaristan'a Rakip"

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Geniş ekran monitörde oyun oynayabilmek

USB Dosyası: USB 1.1 ve 2, Alternatifler, Ayarlar, USB Cihaz Alırken Nelere Dikkat Etmeli

İngiliz Hükümeti Online Kumar Reklamlarına Önlem Alıyor, Darısı Başımıza