ADSL Sorunları Devam Ediyor, Hata Olmasa da Çıkan Hata Sayfasında Şifre İki Soruyla Ekrana Veriliyor!
Geçtiğimiz yıllarda ADSL sorunları genelde aynı ya da birbirine benzerdi, gelen soru ve şikayet mesajları ve başkalarının tecrübeleri bağlantının tümden kurulamaması, vb. üzerine yoğunlaşıyordu. Fakat son aylarda, gittikçe daha çok kişiden, basitçe açıklamak gerekirse hatta veri transferi yapılabildiğinin göstergesi olan modemlerdeki "link" ışığının gittiği yönünde şikayetler gelmeye başladı. Derken aynı sorunla birkaç haftadır ben de boğuşmaya başladım. Durup dururken bağlantının kopması, işin yarım kalmasının yanında, son dönemde daha çok kişinin karşısına çıkan "kullanıcı adı/ şifre hatası" sayfası da ilgi çekici.
Bazen ADSL bağlantısı bir şekilde kurulsa da, herhangi bir Web sayfası açılmıyor ve Türk Telekom'un hata sayfası geliyor. Bu sayfada "şifreniz yanlış girilmiş olabilir" şeklindeki uyarı ile ADSL hizmet numarası, telefon numarası ve kullanıcı adı soruluyor, ardından doğru şifre hatırlatılıyor. Tabii bu da tartışılır bir uygulama, komşusunun ADSL faturasından hizmet numarasını öğrenen biri bu hata sayfasından onun şifresini de öğrenebilir. Böylece o kişinin ADSL kotasını kullanabileceği gibi, eğer hedefteki kullanıcı ADSL şifresini başka yerlerde kullanıyorsa, bu şifre ile çok daha ciddi sonuçlar yaratacak şeyler yapılabilir. TT'nin "kullanıcılar hizmeti kendileri alsın" yaklaşımı bir mantığa dayanıyor, ama zaten şifre doğru girilse bile altyapı sorunları nedeniyle hata sayfasının gelmesi, hele burada şifrenin verilmesi yanlış. Bu tehlikeler gittikçe arttığından ADSL kullanıcılarına ADSL şifrelerini diğer şifrelerinden farklı yapmalarını öneririm, zaten yeni modem ya da yeni Windows kurulumu dışında bu şifreyi girmekle zaman kaybetmiyorsunuz.
Yorumlar