Fortune500 Listesindeki 20 Şirket Web Güncesi Yayınlıyor, Sıra Bizimkilerde
Fortune 500 listesinde yer alan büyük şirketlerin %4'ünün web güncesi (blog) yayınladığı hesaplandı. Kurumsallaşmış ve halihazırda halkla ilişkiler bölümleri olan bu şirketlerin bazıları sınırlı sayıda kurumsal, bazıları ise pek çok çalışanın, hatta CEOlarının tecrübelerini aktardığı bireysel günceler yayınlıyor. Web güncelerinin İnternet'in son birkaç yılına damgasını vurduğunu düşünürsek aslında şirketler için de tüketiciler ve toplumla resmi olmayan kanallar ile samimi bilgi paylaşımı fırsatı sunuyorlar. Bu konuda olumlu ve olumsuz pek çok yorum var ama en azından şu kesinki ülkemizde sınırlı sayıda böyle yayın yapan kurum ve yönetici var. (Örneklerden birini Sabancı'dan Turgut Uzer olarak daha önce vermiştim)
Çalışmayı yapan siteler, blog yayınlayan kurumların finansal durumunu ele alarak, başarılıların nı başarısızların mı günce sahibi olduklarını bulmaya çalışacak. Ama böyle bir girişim hiç de profesyonelce değil, zira sadece iki değişkenin korelasyonunu bularak yoruma varmak çok ilkel, geride kalmış bir uygulama. Pek çok değişkeni, farklı dönemler için ele alıp varılacak sonuçlar ile web güncelerinin şirketlerin halkla ilişkisi ve ardından performansını nasıl etkilediğini görebiliriz. Tabii bunlar ölçülse de ölçülmese de Türkiye'de daha çok örneğini görmek kişisel dileğim.
Çalışmayı yapan siteler, blog yayınlayan kurumların finansal durumunu ele alarak, başarılıların nı başarısızların mı günce sahibi olduklarını bulmaya çalışacak. Ama böyle bir girişim hiç de profesyonelce değil, zira sadece iki değişkenin korelasyonunu bularak yoruma varmak çok ilkel, geride kalmış bir uygulama. Pek çok değişkeni, farklı dönemler için ele alıp varılacak sonuçlar ile web güncelerinin şirketlerin halkla ilişkisi ve ardından performansını nasıl etkilediğini görebiliriz. Tabii bunlar ölçülse de ölçülmese de Türkiye'de daha çok örneğini görmek kişisel dileğim.
Yorumlar