Hz. Muhammed Karikatürlerinden Sonra Meryem Ana'lı South Park, İzleyiciye Önem Vermeyen Türk Kanalları, CNBC-e
Çizgi dizi South Park tartışmalara neden olan bir yapım. Türkiye'de CNBC-e'nin yıllardır yayınladığı dizi dünyada olduğu gibi ülkemizde de büyük bir izleyici kitlesine sahip. Bağımsız politik söylemi ve eleştirel içeriğiyle bugüne kadar pek çok tartışmalı bölüm ülkemizde de yayınlandı. Son olarak dizinin 9. sezon bölümlerini veren CNBC-e, Meryem Ana heykeli ve mucizeler içeren son bölümü henüz yayınlamadı ve sanırım yayınlamayacak. Söz konusu bölümü İnternet'ten elde edip izledim ve daha önce gördüğümüz dinsel konuları tiye alan bölümlerden hafif olduğu rahatça söylenebilir diye düşünüyorum. Ama tabii bir Danimarka gazetesinde yayınlanan Hz. Muhammed karikatürleri ve büyüyen tartışmalardan sonra sanırım böyle bir ortama sürükleniyoruz. Hoşgörünün yerini sansürün aldığı, toleransın anlamını kaybettiği bir dünya ne kadar sağlıklı ilişkilere ev sahipliği yapacak göreceğiz. Karşıdakinin tanımaya çalışmak, saygı göstermek de bir o kadar önemli.
Benim kafama takılan ise, kurumsal yönetim ilkelerini makro ve mikro ölçüde üstün başarıyla uygulayan Doğuş Grubu'nun parçası CNBC-e'nin tutumu. Avustralya'da bu bölümün yayınlanması konusunda tartışmalar oldu ve TV kanalı açıklama yaptı, bölümü yayınlamayacağını açıkladı. Yeni Zelanda'da aynı şey oldu, ama bölüm yayınlandı ve tartışmalar sadece daha çok kişinin izlemesine neden oldu, normalin altı katı izleyici South Park izledi! Biz de ise iletişime önem veren, yeterli denecek bir web sitesi olan CNBC-e, ben kaçırmadıysam bir açıklama yapmadı. Ne de olsa yıllardır bir o sezondan bir bu sezondan, rasgele bölümleri arada bir tekrar veriyorlar. Böylece, açıklanan saatten de geç, ertesi gün iş/okul olan pazar gecesi yarım sularında dizi başlıyor ve o kadar bekleyen izleyici kitlesi "bunu da gördük" diyerek hayal kırıklığına uğruyor. Daha kötüsü tekrarlarda da genellikle sıra takip edilmiyor. Bunlar kişisel görüşlerim değil, çevremde ve İnternet fan sitelerinde konuşulanlar bu yönde. Kanal, yakından takip etmeyen pek çok kişinin dizinin bittiğini sanıp tekrar nedeniyle aylar, yıllardır geceleri South Park'ı beklemediğinin farkında olmayabilir. Ama tabii bundan da önemlisi, Türk izleyisine çoğu zaman saygı gösterilmemesi, müşteri/tüketiciye "ne versem satarım" yaklaşımı. Aslında kurumsal iletişim ve müşteriye önem, yayınlanacak bölümün yanına gazetede ve web sitesinde "101" gibi bir numara konması kadar basit bir adımla gösterilebilir...
Yorumlar