Google Türkiye İyi Başladı, En Geniş 6. Gmail Grubu Türk Kullanıcılar
Cuma günü kısaca konuşabildiklerimden biri de Google Türkiye yöneticisi idi. Google'ın gittikçe daha fazla hizmetini yerelleştirdiklerini Google Maps üzerinde İstanbul aratıp haritada dolaşarak gösterdi. Bu hizmetlerin niye yeteri kadar duyurulmadığı konusunda ise henüz çalışmalarının devam ettiğini, 20 Haziran'da duyurular yapacaklarını, etkili bir iletişim çalışmasına başlayacaklarını öğrendik.
Yaptırdıkları güncel bir araştırmayla Türkiye'de 16 milyon kişinin az ya da çok İnternet kullandığını, bu kişilerin çoğunluğunun en çok tükettiği 2. medya türünün de İnternet olduğunu belirtip, reklam açısından ise İnternet'in toplam reklam pastasının %2-3'ünü alabildiğine dikkat çekti. Bu oransızlık İnternet reklamcılığında büyüme potansiyelini gösterirken duyduklarımdan Google Türkiye'nin reklam gelirinin ise azımsanmayacak bir rakam olduğu izlenimine kapıldım.
Gmail ücretsiz e-posta hizmetinin Türkiye'de çok popüler olduğunu da öğrendim, hatta Türk kullanıcıları dünyadaki en büyük 6. Gmail kullanıcı grubu imiş. Nisan ayında da Türk kullanıcıların en geniş 5. MSN kitlesi olduğu duyurusu MSN Türkiye'den gelmişti. Aslında bu rakamların son derece normal olduğunu düşünüyorum, öncelikle nüfusumuz, özellikle de genç nüfusumuz oldukça fazla. İkinci olarak, alternatifleri çok irdelemeyen, teknolojide hep sınırlı seçenek arasında gidip gelen bir ülkeyiz; buna ek olarak kurumsallaşma ve e-dönüşümün yavaş kalması nedeniyle şirket, okul e-posta adresleri yani kurumsal e-posta hizmetlerindense web tabanlı olanları kullanmaya meyilliyiz. Gmail'in daha çok kişi tarafından kullanılması Google Talk anında haberleşme yazılımına da ilgiyi arttırdı, ilerde Türkiye'de de MSN kullanımına ciddi alternatiflerden biri olarak algılanmaya başlayabilir. Lafın kısası Google Türkiye'nin, ya da Google'ın Türkiye operasyonunun ilk dönemi hiç de fena başlamadı.
Yaptırdıkları güncel bir araştırmayla Türkiye'de 16 milyon kişinin az ya da çok İnternet kullandığını, bu kişilerin çoğunluğunun en çok tükettiği 2. medya türünün de İnternet olduğunu belirtip, reklam açısından ise İnternet'in toplam reklam pastasının %2-3'ünü alabildiğine dikkat çekti. Bu oransızlık İnternet reklamcılığında büyüme potansiyelini gösterirken duyduklarımdan Google Türkiye'nin reklam gelirinin ise azımsanmayacak bir rakam olduğu izlenimine kapıldım.
Gmail ücretsiz e-posta hizmetinin Türkiye'de çok popüler olduğunu da öğrendim, hatta Türk kullanıcıları dünyadaki en büyük 6. Gmail kullanıcı grubu imiş. Nisan ayında da Türk kullanıcıların en geniş 5. MSN kitlesi olduğu duyurusu MSN Türkiye'den gelmişti. Aslında bu rakamların son derece normal olduğunu düşünüyorum, öncelikle nüfusumuz, özellikle de genç nüfusumuz oldukça fazla. İkinci olarak, alternatifleri çok irdelemeyen, teknolojide hep sınırlı seçenek arasında gidip gelen bir ülkeyiz; buna ek olarak kurumsallaşma ve e-dönüşümün yavaş kalması nedeniyle şirket, okul e-posta adresleri yani kurumsal e-posta hizmetlerindense web tabanlı olanları kullanmaya meyilliyiz. Gmail'in daha çok kişi tarafından kullanılması Google Talk anında haberleşme yazılımına da ilgiyi arttırdı, ilerde Türkiye'de de MSN kullanımına ciddi alternatiflerden biri olarak algılanmaya başlayabilir. Lafın kısası Google Türkiye'nin, ya da Google'ın Türkiye operasyonunun ilk dönemi hiç de fena başlamadı.
Yorumlar